Groene Thee

Bij groene thee worden de theebladeren in tegenstelling tot de bladeren van de zwarte thee niet bewerkt, waardoor ze hun groene kleuren en heilzame bestandsdelen behouden.

Groene thee gezond?

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de antioxidanten in groene thee een kankerremmende en antibacteriële eigenschap hebben. Groene thee gezond? Jazeker! Ze verlagen het cholesterolgehalte, stimuleren de spijsvertering en versterken de weerstand. Ook bevordert een bepaalde stof in groene thee een goede nachtrust. Er zijn daarnaast zelfs aanwijzingen dat groene thee heilzaam kan zijn bij hersenziekten als Alzheimer en Parkinson.

De thee die echter de meest goede bestandsdelen bevat is witte thee.

Afvallen met groene thee

Behalve deze mooie bijdrage zorgt de gezonde groene thee er ook voor dat je meer calorieën kwijt raakt doordat je stofwisseling versnelt. Het aantal afvalstoffen nemen af en zo ook op termijn de kilo's. Ideaal! Natuurlijk is afvallen met groene thee niet van de één op de andere dag gedaan en vandaar dat het ook belangrijk is om hier consistent in te zijn. Iedere dag enkele koppen groene thee zijn gezond voor je lichaam en dus ook voor jou! Overdrijven is hierbij wel afgeraden (> 4 koppen), aangezien antioxidanten in overvloed ook negatieve bijwerkingen kunnen hebben.

Natuurlijke thee

Groene thee is ook een mooi product, omdat het van nature al deze bovenstaande effecten heeft. Ook bestaat er speciale 'afslankthee' die door middel van toegevoegde bestandsdelen ervoor zou moeten zorgen dat het afvallen beter gaat. Groene thee is echter een stuk gezonder én natuurlijk, waardoor de keuze voor deze theesoort eenvoudig duidelijk en goedkoper is.

Voorbeelden van groene thee

  • Japanse Kers, een thee met een zeer zacht kersen aroma.
  • Japanse Sencha naturel
  • Japanse Sencha lemon
  • Chun Mee green